X
4 oktober 2018

Binnen naar buiten #werkplekbezoek

Planner / werkvoorbereider Rolf bezocht onlangs een werklocatie in Meeden. Een inzet die alles in zich heeft waar Debru regie op voert: de werklocaties bereikbaar...

Lees meer
12 juli 2018

De start van topwerk

Een werkplek bereikbaar maken en daarvoor een hoogwerker inhuren. Dat klinkt simpel. De oplossing die Debru biedt is in elk geval wel eenduidig: “Debru maakt...

Lees meer
2 juli 2018

Lever met regelwerk topwerk: word planner!

Debru zoekt een planner / werkvoorbereider die met zijn of haar regelwerk onze klant voorziet van topwerk! Zet jij alles in het werk om de...

Lees meer
14 mei 2018

Veilig onderweg, veilig weer thuis

Een blik achter de schermen: de “veilig thuis”-campagne staat inmiddels al enige weken op de agenda bij het Debru-team. Niet dat veiligheid iets is om...

Lees meer

Veilig onderweg, veilig weer thuis

Een blik achter de schermen: de “veilig thuis”-campagne staat inmiddels al enige weken op de agenda bij het Debru-team. Niet dat veiligheid iets is om in een campagne te waarborgen; het zit dagelijks in het werkproces verankerd. Wel omdat veiligheid díe aandacht verdient, om het een paar weken per jaar extra hoog op de agenda te zetten voor wat betreft de ontwikkelingen in de markt en de evaluatie van werkprocessen. Hoe is de campagne opgebouwd? In dit overzicht de actiepunten op een rij en de optie om via een online enquete ook uw inzichten te delen. 

Van beleid naar actie

Debru heeft in de beleidsvisie van 2018 een aantal ontwikkelingen in de markt beschreven waar dit jaar op geanticipeerd wordt. De directie ziet bijvoorbeeld dat juist in de samenwerking met monteurs en onderaannemers kansen bestaan om de veiligheid van alle partijen te verbeteren. Immers, het is niet altijd 100% duidelijk waar welke verantwoordelijkheid ligt. Het doel is om tot in elk detail van ons werkproces veiligheid een gespreksonderwerp te maken en ook in de samenwerking met derden hier regie op te voeren. Daarom is de campagne “Veilig onderweg, veilig weer thuis!” begin 2018 gestart.

Stap 1 – Het machinistenhandboek

Op het intranet van Debru heeft de veiligheidskundige de hoofdstukken in het machinistenhandboek geëvalueerd en waar nodig items toegevoegd. Machinisten lezen in dit digitale handboek per onderwerp de adviezen en kunnen hierop reageren. Kernpunten zijn:

  • In de vrachtauto: gordel om
  • Niet bellen of berichten lezen/verzenden achter het stuur
  • Valbeveiliging (harnas) dragen in de werkbak
  • Bewust omgaan met gebruik veiligheidshelm
  • Regie op gebruik van de telefoon tijdens het werk 

Stap 2 – Bewustwording: zichtbaarheid

Er worden voor de interne communicatie diverse media ingezet. Er is voor deze campagne gebruik gemaakt van posters, narrowcasting en de wekelijkse e-mailnieuwsbrief. Voor externe communicatie maken we gebruik van social media en een nieuwsbericht op deze website.

Stap 3 – Informatie ophalen van ‘buiten’

Via een enquête-tool is een online enquête aangemaakt die onze machinisten voorleggen aan de klant. Zo wordt gevraagd hoe men omgaat met het gebruik van een veiligheidshelm en hoe bewust men om gaat met de smartphone.

Stap 4 – Van actie naar plan   

De informatie die uit al deze acties wordt opgehaald, wordt verwerkt in het communicatieplan dat na deze campagne wordt opgesteld. Uit dit plan volgen acties m.b.t. media die worden ingezet voorafgaande aan de klus op de binnendienst en vlak voor, tijdens of na de inzet op de werklocatie.

Advies aanvragen?

Uitdaging in bereikbaarheid? Vraag hier gratis een advies aan!