X
4 oktober 2018

Binnen naar buiten #werkplekbezoek

Planner / werkvoorbereider Rolf bezocht onlangs een werklocatie in Meeden. Een inzet die alles in zich heeft waar Debru regie op voert: de werklocaties bereikbaar...

Lees meer
12 juli 2018

De start van topwerk

Een werkplek bereikbaar maken en daarvoor een hoogwerker inhuren. Dat klinkt simpel. De oplossing die Debru biedt is in elk geval wel eenduidig: “Debru maakt...

Lees meer
2 juli 2018

Lever met regelwerk topwerk: word planner!

Debru zoekt een planner / werkvoorbereider die met zijn of haar regelwerk onze klant voorziet van topwerk! Zet jij alles in het werk om de...

Lees meer
14 mei 2018

Veilig onderweg, veilig weer thuis

Een blik achter de schermen: de “veilig thuis”-campagne staat inmiddels al enige weken op de agenda bij het Debru-team. Niet dat veiligheid iets is om...

Lees meer

Planning 2.0 - Kijk mee in onze denkwereld

We hechten waarde aan het constant verbeteren van Debru Hoogwerk. Het gaat daarbij al snel om materieel, scholing, veiligheid en dat soort zaken. Die onderwerpen verliezen we uiteraard nooit uit het oog en staan elke dag weer op de agenda. De focus voor grote stappen ligt echter elke periode anders. Eind vorig jaar is Debru druk doende geweest met de afdeling planning/werkvoorbereiding. Iets dat misschien niet direct voor de hand ligt; wat kan er veranderen aan het concept “planning” als we al elke dag de ambitie hebben om alle inzetten top te regelen? Toen gelanceerd werd dat de afdeling opnieuw zou worden ingericht, formuleerden we een aantal randvoorwaarden. We nemen je in dit bericht mee in onze denkwereld.
 

Bedrijfsleider Maurice over de wijzigingen van de afgelopen jaren

De context is wat het werk bepaalt. In de afgelopen jaren is de groei van onze firma ook te zien in de bezetting op onze planning. Er kwamen meer collega’s bij, het aantal aanvragen groeide en behoefte aan overleg en management daarmee ook. Er zijn talloze zaken veranderd in de afgelopen jaren: de complexiteit van aanvragen, de flexibiliteit die we als dienstverlener moeten en willen bieden, een veranderende vraag van de klant van ‘huur van een hoogwerker’ naar een complete bereikbaarheidsoplossing…

Daarbij is bijzonder aan Debru dat de planners ook tegelijkertijd de werkvoorbereider van de inzet zijn. Onderling overleg en het uitwisselen van kennis zijn daarbij van groot belang. Er is de afgelopen jaren steeds een focus geweest op het aanscherpen van onze processen. Daarin is een efficiencyslag gemaakt, zowel in automatisering als in werkwijze, wat mogelijk maakt dat we met ongeveer hetzelfde team veel meer werk kunnen verzetten.
 

Succesfactoren als inspiratie 

Toen de directie aangaf de werkplekken van de planners/werkvoorbereiders te willen aanpassen, werden de medewerkers van de planning gevraagd naar de wensen en eisen die vanuit de afdeling konden worden aangereikt. Er is gekeken naar eventuele tools die we zouden kunnen gebruiken en naar succesfactoren die we hebben ervaren in onze procesverbetering. Daaruit is een aantal prioriteiten gekomen die ook zijn omgezet naar de praktijk.Een aantal op een rij: 

  1. Alle planners/werkvoorbereiders in één ruimte
    Een telefoontje krijgen en gelijk een vraag kunnen lanceren op de afdeling? Een collega die hardop denkt en gelijk geholpen wordt door de buurman? Elkaar storen moet kunnen; alles voor de klant. Het is allemaal een stuk eenvoudiger wanneer je met elkaar in één ruimte zit.
     
  2. Een uitnodigende, centrale plek op de afdeling om met de collega uit de buitendienst te kunnen overleggen
    Voorheen een balie als blokkade en eventueel overleg in de kantine wanneer dit zo uitkomt… Dat kon anders. Essentieel is de teamspirit en het uitwisselen van kennis; een belangrijke wijziging in de inrichting van de planning is dan ook de overlegtafel waarin zodra kan, een kop koffie gedronken wordt met de collega’s ‘van buiten’.
     
  3. De meest belangrijke zaken altijd in beeld
    De beleving van ‘buiten’ naar de binnendienst halen doen we door de displays met actuele informatie op het scherm over weer en wind en de realtime locaties van alle collega’s op de kaart. We houden de huidige ontwikkelingen in beeld op displays met de status van alle inzetten, live videostream en de social media activiteiten. De toekomst verliezen we niet uit het oog door een live planbord waarop elke collega zijn item noteert.

Debru kijkt terug op een geslaagde verandering! 
 

Bouw mee aan ons DNA
Nieuwe veranderingen kunnen elke dag worden ingezet, door ons én door de buitenwereld. Uw voorstellen verwerken we graag naar concrete verbeterpunten. Heeft u een idee? Aarzel niet en laat uw bijdrage achter: www.debru.nl/voorstel

Advies aanvragen?

Uitdaging in bereikbaarheid? Vraag hier gratis een advies aan!