X
12 juli 2018

De start van topwerk

Een werkplek bereikbaar maken en daarvoor een hoogwerker inhuren. Dat klinkt simpel. De oplossing die Debru biedt is in elk geval wel eenduidig: “Debru maakt...

Lees meer
2 juli 2018

Lever met regelwerk topwerk: word planner!

Debru zoekt een planner / werkvoorbereider die met zijn of haar regelwerk onze klant voorziet van topwerk! Zet jij alles in het werk om de...

Lees meer
14 mei 2018

Veilig onderweg, veilig weer thuis

Een blik achter de schermen: de “veilig thuis”-campagne staat inmiddels al enige weken op de agenda bij het Debru-team. Niet dat veiligheid iets is om...

Lees meer
10 november 2017

Teamwork: win-win

Debru Hoogwerk heeft onlangs montagelocaties op de hoogspanningsverbinding 380kV Lelystad – Ens bereikbaar gemaakt voor opdrachtgever TenneT. Doel was het plaatsen van zogenoemde Ampacimons. Voorafgaande...

Lees meer

Case Stevin project: veiligheid waarborgen

Debru heeft de missie werkplekken veilig en kostenefficiënt bereikbaar te maken. Zo ontzorgen we de klant en bewaken een optimaal verloop van de opdracht.

Veiligheid hangt samen met een goede samenwerking tussen hoogwerkmachinist en monteur. Zeker stellen dat ze op hetzelfde niveau zitten, dezelfde taal spreken. Dat wordt eens te meer van belang bij projecten waarbij sprake is van diverse fases, samenwerking met buitenlandse monteurs én een uniforme standaard in de werkwijze.

Uniform protocol

Dit belang wordt beantwoord met een communicatieprotocol dat het team van Debru hanteert in het Stevin project (België). Veiligheid staat in deze omgeving hoog in het vaandel. We hebben samen met de klant een op maat gemaakt proces opgezet met de garantie van veiligheid en zijn met een werkwijze gekomen om de veiligheid:

  • te standaardiseren
  • vast te leggen  
  • te borgen

Veiligheid standaardiseren

Op locatie werken we met internationale monteurs. Daarvan moet vastgesteld worden dat zij op de hoogte zijn van de belangrijkste veiligheidseisen. De veiligheidskundige van Debru heeft een top 12 vastgesteld. Deze "12 geboden" hebben we uiteraard ook in het Engels en Duits laten vertalen.

De monteur krijgt van de Debru-machinist een A6-flyer met deze 12 geboden en neemt deze geboden met hem door. Voor dit gesprek heeft hij zelf een (grotere) A4-versie. Dit gesprek voert men uiteraard voordat de medewerkers de werkbak van de hoogwerker instappen. Op deze manier weten we zeker dat iedereen die in de werkbak komt te staan hetzelfde niveau heeft (standaardiseren).

Veiligheid vastleggen

Om van elke monteur te weten of hij de veiligheidsmaatregelen kent, hebben we een stickervel gemaakt. Per monteur zijn er twee uniek genummerde stickers:  

  • een ronde sticker voor op de helm van de monteur;
  • een sticker op de AVIL AVIP pas van de monteur (AVIL AVIP is de lokale training van Elia; de netbeheerder).

De machinist van Debru plakt ze na de instructie op en maakt van de AVIL/AVIP-pas een foto en mailt deze foto naar de planningsdivisie van Debru voor de juiste administratie.

Veiligheid borgen

Debru machinisten controleren voor aanvang van de werkzaamheden of de monteur waarmee samengewerkt wordt in het bezit is van een sticker (= bewijs van het volgen van de uitleg). Als de monteur op locatie zich meldt met een sticker op hun veiligheidshelm kunnen Debru machinisten ervanuit gaan dat de monteur de training heeft genoten.

Ook op deze manier werkt Debru aan het veilig bereikbaar maken van werklocaties. Meer lezen over Debru? Bezoek het bedrijfsprofiel van onze firma. Ideeën om te verbeteren? Laat ons uw voorstel weten. 

Advies aanvragen?

Uitdaging in bereikbaarheid? Vraag hier gratis een advies aan!