X
4 juni 2019

Kwaliteit en veiligheid staan bij Debru voorop. Deze twee kernpunten voeren we door in de hele organisatie. Zo vinden we het belangrijk dat het personeel...

Lees meer
4 juni 2019

Met mijn 16 jaar ben ik de jongste medewerker van Debru. Ik ben begonnen met op de zaterdagen de auto’s te wassen. Nu help ik...

Lees meer
28 mei 2019

Bij Debru hebben we een hoog ambitieniveau. Veiligheid gaat bij ons echt voor alles, daar doen we geen concessies aan. De medewerkers gaan altijd goed...

Lees meer
28 mei 2019

Vanuit onze rol van de financiële administratie denken we mee over interne processen; hoe we die efficiënter kunnen inrichten. Zoals het gebruiksgemak van de werkbonnen...

Lees meer

Binnendienst naar buiten: kennis delen & verbeteren

De opdrachtgever het WOW-gevoel geven bij elke opdracht, dat is de ambitie van Debru. Steeds blijven verbeteren is daarbij de manier om dit te bereiken. Binnen Debru werkt het team dan ook steeds samen aan het aanscherpen van onze aanpak door goed overleg en bijvoorbeeld werkplekbezoeken. In dit artikel vertellen machinist Peter en planner/werkvoorbereider Nico over zo’n werkplekbezoek. Lees mee over hun ervaringen en verbeterpunten.
 

Optimaal inzicht #kennis delen

Een van de voorwaarden van het leveren van topwerk is optimaal plannen. Om dit te bereiken is inzicht nodig van binnen naar buiten en vice versa. Hiervoor hebben we diverse methodes: werkplekbeoordelingen door onze veiligheidskundige, machinisten die meekijken met de collega’s van de binnendienst én andersom: werkplekbezoeken door onze planners/werkvoorbereiders. Machinist Peter en zijn collega's werden onlangs bezocht door planner/werkvoorbereider Nico op een project in Agathenburg. 

“Nico is bij alle aanwezige machinisten langs geweest om de sfeer en werkethiek te proeven. Een zeer goed initiatief om te kijken hoe het nu precies gaat op deze locatie. Het was dan ook een leuke ervaring om Nico van de werkzaamheden te vertellen, en te proberen samen met hem enkele kleine problemen op te lossen. Hij kon prima ervaren hoe de samenwerking met de opdrachtgever liep, en hoe gezellig de sfeer was tussen de mensen van Debru en de klant,” aldus Peter.

Nico vult aan: “Mijn bezoek in Agathenburg heb ik als zeer positief ervaren, het is altijd erg gaaf om naar een locatie te gaan kijken. Agathenburg was natuurlijk helemaal gaaf om te zien, mede omdat er vijf machinisten op deze locatie werkten. Ook heb ik de gesprekken van ‘s avonds als erg positief ervaren. Ik vind het belangrijk om te horen wat we goed doen, maar net zo interessant om te horen wat we beter kunnen doen.”
 

Voorstel voor verbetering?

Heeft u ideeën over werkplekbezoeken of het verbeteren van het inzicht van onze binnendienst? Laat het weten via www.debru.nl/voorstel

Advies aanvragen?

Uitdaging in bereikbaarheid? Vraag hier gratis een advies aan!