X
4 oktober 2018

Binnen naar buiten #werkplekbezoek

Planner / werkvoorbereider Rolf bezocht onlangs een werklocatie in Meeden. Een inzet die alles in zich heeft waar Debru regie op voert: de werklocaties bereikbaar...

Lees meer
12 juli 2018

De start van topwerk

Een werkplek bereikbaar maken en daarvoor een hoogwerker inhuren. Dat klinkt simpel. De oplossing die Debru biedt is in elk geval wel eenduidig: “Debru maakt...

Lees meer
2 juli 2018

Lever met regelwerk topwerk: word planner!

Debru zoekt een planner / werkvoorbereider die met zijn of haar regelwerk onze klant voorziet van topwerk! Zet jij alles in het werk om de...

Lees meer
14 mei 2018

Veilig onderweg, veilig weer thuis

Een blik achter de schermen: de “veilig thuis”-campagne staat inmiddels al enige weken op de agenda bij het Debru-team. Niet dat veiligheid iets is om...

Lees meer

Alexander over de TD van Debru: "altijd stand-by"

Om veiligheid te garanderen onderhoudt, reviseert en repareert de technische dienst van Debru de hoogwerkers periodiek. Gespecialiseerde medewerkers zorgen ervoor dat al ons equipment in uitstekende conditie is. Reparaties kunnen 24/7 worden uitgevoerd zodat naast veiligheid ook een optimaal projectverloop is gewaarborgd.

Gegarandeerd oog voor veiligheid is wat de technische professionals van Debru mogelijk maken. Onze technische dienst is dan ook altijd alert op planmatig én ad hoc onderhoud. Het team opereert volledig in eigen beheer en is daardoor altijd benaderbaar. Om het materiaal up-to-date te houden worden machines wanneer nodig compleet gereviseerd. Hierbij gaat de machine compleet uit elkaar in eigen huis! Dan worden slijtage- en onderhoudsdelen compleet vervangen, de hoogwerker wordt opnieuw gespoten en in sommige gevallen komt er een nieuwe truck onder de hoogwerker waarna deze weer compleet opnieuw opgebouwd wordt. Alexander, senior Technische Dienst, geeft inzicht in de drie facetten van zijn divisie.  

 

Planmatig onderhoud

Alexander laat weten dat een eerste waarborg voor inzetbaarheid het planmatige onderhoud is: “Ieder voertuig komt minimaal eens per 10 weken in de werkplaats voor een uitvoerige technische inspectie. Hierbij worden de voertuigen volledig doorgesmeerd en worden naar aanleiding van een vaste inspectielijst technische onderdelen gecontroleerd. Wanneer er gebreken of toekomstige gebreken worden vastgesteld, worden deze direct verholpen.” Hierbij wordt nauw samengewerkt met de planners. “Wanneer een voertuig door werkzaamheden dreigt uit te vallen wordt de reparatie in overleg later ingepland, natuurlijk alleen wanneer er geen directie actie is vereist.”

 

Voor het plannen van alle reparaties, inspecties, keuringen en het bijhouden en archiveren hiervan wordt gebruikt gemaakt van werkplaatssoftware. Alle medewerkers van Debru kunnen op intranet een werkplaatsmelding invullen wanneer ze een gebrek aantreffen aan hun voertuig. “Een collega loopt in zijn pauze bijvoorbeeld een rondje om zijn hoogwerker en ziet een hydrauliekslang zogenaamd zweten,” haakt Alexander aan. “Dit heeft geen directie gevolgen, maar door direct een wp-melding te maken  en hierbij een foto mee te sturen van de zwetende slang, kan de technische dienst zien dat een perskoppeling zweet. Direct wordt bekeken of hiervoor nieuwe onderdelen in ons ruime magazijn aanwezig zijn. Wanneer dit zo is wordt bij de planning geïnformeerd wanneer dit voertuig weer op de basis is en wordt de reparatie direct ingepland. Hierdoor blijft het voertuig optimaal inzetbaar, wordt voorkomen dat de machine uitvalt doordat er erge lekkage ontstaat en hoeft niet te worden uitgepland voor reparaties.”

 

 

24-uurs storingsdienst: altijd stand-by

In geval van een storing is Debru altijd bereikbaar en wordt er direct naar een geschikte en veilige oplossing gezocht. De werkzaamheden om dit te realiseren worden uitgevoerd in onze compleet uitgeruste werkplaats, maar indien nodig ook op locatie. Wij anticiperen altijd, 24/7, op storingen dankzij onze 24/7-storingsdienst, waardoor vertraging door storing tot een minimum wordt beperkt. “Helaas kunnen we storingen niet 100% voorkomen, al streven we hier altijd naar. Sensoren zijn bijvoorbeeld niet te beoordelen en gaan vaak spontaan defect. 24/7 staat de TD-storingsdienst paraat met volledig uitgeruste servicewagens waarmee de meeste reparaties op locatie uitgevoerd kunnen worden. Hierdoor kan een machine zo snel mogelijk worden gerepareerd en het werk weer worden hervat.”

Alexander geeft een mooi voorbeeld hiervan: “Na een telefoontje van de planning dat een hoogwerker problemen had, heb ik direct de machinist gebeld en het probleem aangehoord. de hoogwerker wil niet zwenken. Na een aantal vragen die ik stelde blijkt dat de hoogwerker niet linksom maar wel rechtsom wil zwenken. Omdat de hoogwerker ’s morgens maar naar één punt moest zwenken, werd hij andersom neergezet waardoor hij rechtsom moest zwenken wat wel werkte. Hierdoor heeft de klant geen hinder van het probleem gehad en kon het werk gewoon doorgaan. Wel werd verteld dat de hoogwerker later op de dag helemaal moest kunnen zwenken. Het elektrisch schema van de bewuste machine werd erbij gepakt en de conclusie was dat één van de zwenksensoren waarschijnlijk defect zou moeten zijn. Direct ben ik met onze servicebus naar de hoogwerker gereden die een paar uren van huis stond te werken. De planning informeerde intussen volgens ons standaard protocol de klant proactief over onze constatering en oplossing. Eenmaal aangekomen op de werklocatie heb ik gewacht tot de klanten op locatie pauze hadden zodat ik met de hoogwerker bezig kon zonder de klant te hinderen. Na een aantal metingen is de defecte sensor gevonden en hebben we deze vervangen. Nog voor de pauze van de klant is afgelopen was de hoogwerker weer 100% inzetbaar en heeft de klant er geen hinder van hoeven ondervinden. Dat is waarvoor we het doen!”

 

Reparaties georganiseerd

Van schottenkar tot Caddy, de regie voeren op topprestaties vanuit wagenpark betekent ook perfecte uitstraling met schone, gerepareerde auto’s! Schademeldingen kunnen door machinisten als werkplaatsmelding worden aangemaakt en omschreven, zodat vooraf optimaal gepland kan worden. Daarbij is elke schademelding een leerpunt om in de toekomst schades te kunnen voorkomen.

“Op zaterdag is het in de werkplaats een drukke bedoening. Omdat onze machines doorgaans de hele week van huis czijn moeten reparaties in het weekend uitgevoerd worden. Bij Debru willen we niet alleen technisch in goede staat zijnde machines, maar zijn onze machines ook het visitekaartje van het bedrijf. Op zaterdag zorgt onze weekenddienst dat de machines na het weekend weer in perfecte staat vertrekken naar onze klant. Natuurlijk zijn dan ook gemelde schades verholpen worden. Van velg die roest vertoont tot bumper met deuk: we zorgen ervoor dat ons equipment er altijd netjes bij staat,” sluit Alexander af.

 

Ideeën voor de TD van Debru?

Heeft u ideeën waarover onze technische dienst ook na zou moeten denken? Geef uw feedback aan op https://www.debru.nl/voorstel! 

Advies aanvragen?

Uitdaging in bereikbaarheid? Vraag hier gratis een advies aan!